På väg till affären idag, såg vi en man som föll, med ansiktet neråt i snön! Han försökte rulla runt men kom inte mer än på sidan! Självklart stirrar folk utan att göra en ansträngning och hjälpa. 
Vi gick fram och såg att han var glatt överförfriskad, men hjälpte honom upp så klart. När vi ledde honom mot en bänk gled hans byxor ner till knäna...

Då kom jag osökt ;) att tänka på vad min mamma alltid sa till oss varje morgon då vi var yngre. 
- Se alltid till att ha rent under!  Det kan hända något och du kan behöva åka till sjukhuset!

Rena underkläder var det viktigaste i hela världen kändes det som.

Undrar vad som hade hänt om jag kom till doktorn med lite lortiga underkläder?
Hade de undersökt mig ändå? 

"Får en bild" - Den här tjejen har smutsiga trosor, vi skickar hem henne igen!  ;)

Nåväl, när vi kom tillbaka från affären var han borta, bara att hoppas på att han gått hem, för jag tror inte att doktorn hade tagit emot honom idag! ;)



Leave a Reply.