Äntligen är jag klar med snuset för denna gången.  Vääädra ut doften! Puuuh!

Jag gör snuset till oss sedan ett par år tillbaka, det är starkt ekonomiskt försvarbart! Kristoffer spar ca 2000:- på 8 veckor. 
Picture
Sista oljan + smakämnen tillsattta
Picture
Tungt att röra om
Det är lite pill och det doftar inte gott de 36 timmar det står i ugnen! Men som sagt klart värt det!


Mitt snus är av samma märke "Prillan" men de är färdiga påsar, de skall stå 36 timmar i rumsvärme i tättslutna burkar, inte alls lika kladdigt!

****************************************************************************
Ute skiner solen, balkongdörren står öppen och det är riktigt skönt!

Idag skall vi ha son med kompis på middag, har tagit fram en stek så det blir nog fint!


Skall ta en riktigt lång promenad med Ludde med, det är han bannemig värd!
2/24/2012 06:42:28 pm

Jag har en kompis som också gör sitt eget snus, hon har portionspåsar...men hennes snus ska förvaras i kylen?

Hon berättade att hon köper snusen över internet, sen lägger hon till ngn essens som hon vill ha o så "vattnar" hon snusen.
Jag hade ingen aning att det är skatt på vattnet i sverige, det är därför snuset är så dyrt.
Märkligt det där....asså...att det fan ska vara skatt på allt i landet lagom.

Yris

Reply
Annica Kvarnström
2/24/2012 06:51:30 pm

Heeej!

Jo mina skall förvaras i kylen efter vattningsprocessen! Men just under tiden den "mognar" skall den ligga i rumstemp! Mycket enklare än lössnuset! :)
Ja, fatta att det kan vara så himla dyrt med vattenskatt, hehe Nu är det ju äckligt dyrt med snus och övrig tobak! Är det konstigt att folk smugglar?

Reply



Leave a Reply.