Jag som alltid brukar läsa innan jag somnar har inte kunnat koppla av sedan teven kom in i sovrummet, Kristoffer vill ha den på när han skall sova. Det känns inte ok för mig, men vi har en deal att han får stänga ner ljudet och jag stänger av teven när han har somnat! Det funkar ganska bra, men jag stör mig på flimret, sömnen blir störd!

Äntligen fick jag ro att öppna en bok igen!  Jag kunde stänga av omvärlden som förr!
Boken "Det du inte såg" av Patrik Sjöberg, har börjat bra. Den är lättläst och behagligt skriven. Skönt att försvinna in i en annan värld ibland ...
3/21/2012 04:33:42 am

Har svårt för sånt där. Ja alltså, både TV i sovrummet (som maken drivit igenom) och berättelser om sexuella övergrepp. Bearbetar för fullt dom övergrepp jag själv utstått (när jag var typ 2 och till jag var 10 år gammal) och den frustration jag kände när ingen trodde på mig. Som om ett barn skulle ljuga om något sånt!!!!! Många kramar till er från mig <3

Reply
Annica Kvarnström
3/21/2012 07:13:03 pm

Ibland tänker jag inte längre än näsan räcker, klart att du menade boken! :/ Sorry, ibland är jag vimsig på riktigt!

Reply
Annica Kvarnström
3/21/2012 04:40:45 am

Ja Tv är inte alls kul där, kanske om man vill mysa med en film någon gång, men inte att den får stå på hela tiden!
Usch! Förstår din känsla, för tyvärr är det så mycket sådant på kvällarna! Klart att du inte skall behöva ha det!
Jag fattar inte varför man inte tror ett barn? Hur kan det liksom "hitta på"??? Stackars dig, förstår att det är tunga minnen att bearbeta! Kramar hårt <3
Annica

Reply



Leave a Reply.